Time:

Wed May 08 // 12:00 - 16:00

Price:

free

Location:

Horsens

Seats left:

28

Language:

danish

Horsens Tech Talks 2019

Virtual- og Augmented Reality kan skabe værdi i din virksomhed. Kom og hør hvordan, når førende danske og udenlandske eksperter giver dig den nyeste indsigt i VR og AR teknologiens muligheder.

Key Take-aways

  • VR og AR som marketingsværktøj
  • VR og AR i virksomheders produktion og til træning af medarbejdere
  • VR og AR som storytellingsredskab
  • Fremtidens VR og AR

Udvikling af Virtuel- og Augmented Reality har igennem flere år primært været drevet i spil- og underholdningsindustrien.  Men i dag anvendes VR og AR løsninger på nye spændende og værdiskabende måder i en række forskellige virksomheder og sektorer som f.eks. produktion, turisme, ejendomsbranchen, velfærdsservice og markedsføring.

Virtual- og Augmented Reality kan også skabe værdi i din organisation. Kom og hør hvordan, når førende danske og udenlandske eksperter giver dig den nyeste indsigt i VR og AR teknologiens muligheder.

VR ready – AR you?

Tilmeld dig allerede nu på: https://vitusbering.nemtilmeld.dk/22/


Program:

Kl. 12.00 Expo-området åbner og der serveres sandwichs i caféen

Kl. 12.30 Åbning ved TBA

Kl. 12.40 EON Reality: VR og AR – hvordan ser fremtiden i virkeligheden ud?

EON Reality præsenterer i oplægget et helikopterblik over den massive tilvækst i XR-teknologier vi for tiden oplever. Hvordan finder man vej i junglen når nye teknologier erstatter hinanden hurtigere end man kan nå at få dem ind ad døren? Hvad er det egentligt der er så fantastisk ved XR-teknologi? Hvor hopper man på toget, og hvad er next step?

Kl. 13.20 MANND: VR og AR som et kommunikationsmedie med fokus på storytelling

Traditionelle visuelle virkemidler er efterhånden blevet brugt så hyppigt, at den ønskede effekt og budskab er faldende. Med andre ord er det blevet svære at fange forbrugernes opmærksomhed. Der skal nytænkende metoder og teknologier til, heriblandt VR og AR. Og hvordan skaber man så en god oplevelse? Oplægget tager udgangspunkt i MANNDs produktioner og erfaringer med teknologierne og storytellingsmetoder gennem tiden.

Kl. 13.45 Expo-området fortsætter med kaffe, forfriskninger og netværk i caféen

Kl. 14.30 Virtual Umbrella: Marketing your company with immersive technology

Der er store muligheder i at bruge AR og VR som marketingsværktøjer. Virtual Umbrella specialiserer sig i at udarbejde strategier for virksomheder, der vil sætte fart på deres VR og AR strategier. Oplægget tager udgangspunkt i konkrete virksomhedscases og ser derfra på muligheder, fordele og ulemper ved at bruger VR og AR som marketingsværktøj.

Kl. 15.15 Grundfos: Hvordan er Grundfos som en af Danmarks førende industrivirksomheder lykkedes med, at skabe markante resultater med brug af VR i sin produktion og til træning af medarbejdere?

Grundfos søsatte i 2017 sit svar på Industri 4.0 i form af Factory of the Future. I dette koncept spiller Virtual Reality træning en stor rolle i at skabe en skræddersyet læringsoplevelse, som sætter farten op på træning. At udforske brugen af VR til træning af mere end 7000 produktionsmedarbejdere er et risikofyldt spil ind i ukendt land.

Kl. 16.00 Afrunding og tak for i dag